måndag 23 juni 2008

Fynd och fobier...

Hoohoo...



Hoppas ni alla har haft en mysig midsommarhelg ! Vi hade det bra även om vädret va lika trist som det brukar vara på midsommar. Vi var iallafall till en supermysig stuga i Hjortnäs utanför Leksand. Samma ställe som vi FÖRLOVADE oss vid...I SPÖREGN EXAKT 5 ÅR TIDIGARE !!!

Jättemysigt är det att bo över i stuga MEEEN jag har väldigt mycket bestyr för mej innan jag kan slappna av...Jag har nämligen en fobi...som är VÄLDIGT LARVIG det vet jag...Jag är nämligen SJUKT RÄDD FÖR SPINDLAR...Dom är bara såå fullkomligt vidriga och jag ryser bara av tanken...Meen nu har det faktiskt blivit liiite bättre...För 10år sen kunde jag INTE sitta ute...Har fått kämpa mycket och det har blivit LITE BÄTTRE men jag kollar fortfarande igenom nya ställen, sängen innan jag lägger mej, stolar ute innan jag sätter mej osv.

I söndags fick säkert någon granne sej ett gott skratt då jag råkade få den värsta MONSTRET av alla, en sån där äcklig långben i HANDEN...Jag blev som PARALYSERAD...Sen kastade jag den lååångt åt helskotta...och jag kan lova att jag vrålade så det ekade i skogarna...och tog en stepp-dans i PANIK !!! Sambon trodde nog att hans sista stund var kommen eller att nu var det dax för DÅRHUSET...

Någon som känner igen sej ??? Skriv gärna och berätta MEN tala inte om att de inte är farliga, jag vet ju det...

Iallafall på vägen till Hjortnäs åker man förbi Tulavippan...( som är ett väääldigt stort o kul loppis...för er som inte redan vet d...)Hade inte en tanke på att det kunde vara öppet på MIDSOMMARAFTON...MEEEN såg en massa bilar utanför o bad sambon stanna o kolla utifall...

HOODELADI HOODELADI HOPPSAN EN SÅN DA´... ;D DET VA ÖPPET !!!

Tuuur man har en snäääll älskling som står ut...OCH som hade pengar i plånboken...HEHE...Nån som vill kolla in mina fynd...

Ett serveringsbrick-bord...Såg genast framför mej hur fint det skulle bli målat på altan...Betydligt billigare än en hylla jag spanat in på en finare butik...



Den här söta lilla pigtittaren kosta bara 40 kr...Då måste man ju bara slå till...Nån som tycker nåt annat ? Förslag på färg ;D ?



En söt skål med lock till pålägg eller nåt...Äääälskar såna här "tant-skålar"...



Köpte oxå en SOPPTERRIN VIT O FIN för BARA 60 kr !!! Meen den glömde jag ta fota, har gett den till mammsen !

Idag var jag en sväng till centrum, blev såå glad när jag hitta den här fina statyn OCH MED 20 % RABATT !!! Satt nämligen o trånade efter den på nätet igår meen hade ingen lust betala såå mycke i porto för en enda pryl...Nu har hon iallafall fått flytta in den tjusiga shabbade damen ;D



Oj vad jag har handlat, nu när jag tänker efter...Det BÄSTA är nog det NYA MARKISTYGET !!! Snacka om tuuur...Skulle ha 10 meter o de hade PRECIS så det räckte...Dessutom kosta det bara 69 kr/metern...Nu återstår det värsta, mäta och sy...Sy går väl bra... men jag är såå himla talanglös på att mäta...

Resultatet får ni se så småningom...Det är liiiite mycket nu...Vi har nämligen en husvagn pågång åsså...Nu ska den bara betalas o hämtas...sen konmmer det roligaste...PIMPNINGEN !!! Ni får ursäkta min dåliga humor men jag tycker pimpa är ett så kul ord...Dottern tycker allt inuti ska vara ROSA-VAD ANNARS ? Sonen är glad om den inte inreds i vitt...FNISS !!! Sambon bryr sej inte...meen husvagnen själv blir nog glad för nya dynor och gardiner...Vad som helst är bättre än ORANGE !!!

Som ni hör så har jag att göra...Lär bli lite sömn framöver...Dessutom ska vi på 2 st 40-årspartaj på 8 dagar...HJÄLP !!! Plånboken behöver nog oxå lite vila nu ;D

Puss och kram o nyp i stjärten ;D

16 kommentarer:

Krusidull sa...

Hejsan
Förstår dig precis för jag är nästan likadan när det gäller...kan knappt skriva det...ormar. Vill inte ens prata om det.
Tack för alla tips inför min turné i Dalarna. Snart bär det av, om du kommer på fler affärer eller loppisar kan du väl höra av dig.
Kram
Krusidull

Smultronstället sa...

Tjohoo
Trevlig helg ser jag.
Och husvagn bidde det åxå,kul.
Kanske 40 års fest i den då,hihi.
Gud så roligt att göra iordning den då, allt e ju så litet typ.

Brickbordet kommer bli skit snyggt,skulle åsså vilja ha nåt litet bord på altan å ställa drinkarna på när man jäser därute.:))

Ha en härlig vecka
Kram M

Hagbacken sa...

Här har man missat mkt fint! Stolarna du målar blir kanon ju!

Låter som att ni har många utgifter..det är ju så emellanåt--ska ge mig själv köpstopp snart..obs, snart!!!

Undrar som flundran om det var ditt vrål jag hörde då i sön...då barren föll av tallarna här utanför?*s*

Förstår dig, har fobi för SKALDJUR, jag..kan inte ta i de fast de är döda....sjukt, men sant!

Hoppas du måpr bra! Kram Linda

Hagbacken sa...

Hallå igen..tack du goa för kommentaren! Visst är det så att det är svårt att leka tre som små..men man får försöka lära dem...precis som du gör..men det blir vilda diskussioner..samtidigt kan man inte tvinga dem leka m kompisar som de inte vill leka m heller!

Joo...sonen är lik pappa då...förstår att du blev nyfiken...skulle jag åsså bli!

Kramizz igen!

Sara sa...

Hej
Vilken fin pigtittare! en sådan skulle jag vilja ha.
Kram Sara

Jenny Oak Fae sa...

Så mycket fint du köpt!!!

: )

Jag har till viss del fobi för spindlar, när det gäller STORA spindlar alltså! Mest rädd är jag för ormar, och höga höjder, blir så lätt yr nämligen...

Kram, Jenny

<3

Dicksonska våningen sa...

Oj, vad kul med husvagn! Grattis! "Pimpningen" kommer bli såå kul!
Lycka till och jag ser fram mot en massa fina bilder! :)
Kram Annika
Jättefina fynd du gjort!

Vit Spets sa...

Hahahaha, gud jag garvar ihjäl mig, jag är precis likadan vad gäller äckliga spindlar...huuga!
Länka på du bara - jag gör detsamma, jag behöver verkligen skratta och få inspiration...
Kramis
//Siv

Gårdsromantik sa...

Herregud vad mycket projekt du har på gång!
Du hann ju med en massa härliga fynd t o m på midsommarafton.
Och sedan husvagnspimpning.

Det var ju det jag sa till Mari på "Hemtrevnad i Rud" Allt går bra - bara inte orange - då är vi två som har lite svårt för den färgen.

Kram Maud

In my house sa...

Hehe,,, du är då för rolig....

- Vi har gjorde oxå om vår husvagn,, som vi nu har sålt :( Målade väggarna vita, svarta golv och så sydde jag svart vita panel gardiner... Då kändes de genast mycket frächare.... :)

- Jaså, spindel fobi! jag har nog inget djur fobi, mer än att ormar inte tillhör min favvo grupp... Därimot har jag en riktigt konstig fobi, som man knappt kan säga till nån, men alla som känner mig VET...
Jag hatar smycken.... Yes, du läste rätt! dock krävs förklaring. Tunna halsband i guld el silver, små öronhängen, alltså bara tanken av ploppen bakom i örat får mig att må illa... Skulle aldrig kunna hålla de ens i min hand! Så hemskt när man ser folk som drar halsbandet så där över hakan och drar,,, huhu! men stora rubusta ringar, och tur nog är modet mä långa tyg, trä el andra halsband de funkar bra....

- Tycker du att ja e knäpp nu... hihi! och det är faktiskt helt sant.... Så förlovning är ingenting för mig "fniss" (ooo, kom på nu,, tanken av att nån bakar med ringar el armband på sig,,, oooo va hemskt)

Ha de gottit bruttan kramar om! j

Vit Spets sa...

Hej igen!
Jag skrattar så mycket så jag ville bara lägga till dig bland mina favvobloggar - hoppas det va okej?
Kramis
//Siv

hemtrevnad marie sa...

Nämen här har man missat, sen ni kom hem från semestern!!
Har dock läst ikapp nu!
Fyndat har du gjort igen...finfina grejer!
Utemöbeln är jättefin!
Jobbigt att måla såna stolar bara.....
ha det gôtt!
kram

Ullis/Leva på landet sa...

Men vad du har handlat, kan ite var mycket kvar i din plånbok, fniss. Spindalr gillar ju jga, men har en kompis som får precis lika mycket panik som du, inte kul. Jag vet precis hur det var med alla som skulle skoja med henne och satt spindlar på henne, under åren vi växte upp. Jätte taskigt.

Ha en bra dag! Kram Ullis

In my house sa...

Hahaha,,, jag kan faktiskt hålla med om pastan,,, Blir så där kall och klibbig och fastnar så jobbigt på fingrarna....
- Ja du,,, de är nog tur att man inte har blivit utsatt av nåt psyk test... jag hade nog fanken blivit underkänd... HIHI...

. Våran Snuffe är sjuk idag,,, jag går här som ett nerv vrak,, han spyr och är hängig och ynklig. Fick en tid till vetrinären imon,. Kokt kycklig till han men han vill varken dricka el äta.... Usch,,, sånt klarar inte mina mamma- känslor....

pöss pöss

(vilka fina köp du har gjort)

Dicksonska våningen sa...

Hej igen!
Nu längtar jag också till torsdag när ni får Er husvagn. Om du vill ha hjälp med stilen till vagnen finns det säkert en hel del här bland bloggarna som gärna hjälper till!
Hoppas att du kommer komma på något bra. Men försök anpassa det efter det som redan finns, blir lite billigare så.
En husvagn som mina föräldrar köpte, för många år sedan, var från -81. Den var brun och orange inuti så vi köpte 70-talsgardiner och fortsatte på orange. Men vi klädde ändå om dynorna i brun manchester! Vi la in fleeceplädar i orange och limegrön! Blommiga gardiner, dukar och kuddar i orange, lime, gul och vit! Den blev så fin!
Kram Annika

Living by Milla sa...

Hej !

Tusen tack för titten och din rara hälsning ! Gissa om jag blev glad ?! :)
Tur att du halkade in till mig så jag hittade din fina blogg.

Underbara loppisfynd du har gjort !
Nu ska jag kika runt hos dig..

Ha det gott !
kram Camilla