söndag 11 oktober 2009

Budget-pyssel !

Tjoflöjt !

Så var d söndag igen...Har haft gäster över helgen å ägnat resten av tiden till att ta rätt på tvätt o pluggat en del så nu tkr jag att jag förtjänar en härlig liten bloggpaus... ;D
Fick nåt ryck häromdan och pyssla ihop en anslagstavla, nåt som jag vatt på g med länge länge...ÄNTLIGEN fick jag iaf tummen ur!



Härhemma har vi dragit igång ett lagom höstprojekt...byter tak i köket ;D NU ÄR DEN FLOTTIGA FLUGBEKLÄDDA ÄCKELGUMMIDUKEN I TAKET PUTS VÄCK JIPPIIIIEH och snart är nytt fräscht paneltak på plats!
Har målat o målat...sitter nu här med kramp ;D Det ÄR verkligen JOBBIGT att måla tak MEN MEN det är d värt, VILKEN SKILLNAD ;D

Ännu kuligare blir d sen när vi byter till trägolv oxå, Det känns som ett lagom jobb att köra igång innan det är dags för jul-förberedelser...Klurar på hur jag ska få mannen att inse detta oxå...Som vanligt vet han ju inte sitt bästa...Jag SER ju hur BRA han mår när han får gå runt i sina blå-byxor på fritiden också o snickra ;D



En sån här tråkig ram hade jag i garaget...Bara att fläska på lite vitfärg, brottas med hönsnätet, svära några väl utvalda ramsor och så vare klart ;D



Ha en härlig söndagskväll ! Här sörjs fortfarande fotbollen från igår SÅÅÅÅÅ TRÅÅÅKIGT :C Men gläds åt att Borlänges "stoltheter/hack-kycklingar" BRAGE vann idag å är pågång in i superduperettan ;D GRATTIS !!!

Kram å puss DAMMTUSS/K

8 kommentarer:

hagagården sa...

Men den var jätte fin,underbart!!!
kram
ninni

Hagbacken sa...

ÅÅÅÅ vad fin den blev! :) Kanon! Blir såå avis på era projekt...skulle gärna ha konstant träningsvärk bara jag fick lite stora projekt gjorda här hemma :) (säger jag NU iaf)

OOps, ensamma mammor börjar :)

Puss å kram!

STENLYCKA sa...

Hej!
Förstår att du har kramp, vet att det är jobbigt att måla tak.Förstår också att du är nöjd med resultatet.
Vilken fin tavla med nät du har gjort vilken bra idé. Du är fiffig du!
Kram på dig

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Hej! Så fin ramen blev :) Och dina pardörrar blev ju sjukt fina, jag älskar dem! Men undrar hur du målat dem?? Svart under, några lager vit på?? :)

kram!

http://www.shabbychicliv.blogspot.com/

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Hej igen å tack för svar! :) Men så knasigt. jag målar också med vattenbaserad grundfärg. Men inte får jag det att se ut sådär :S ! Ditt ser ju som gråaktigt ut :S Jättesvårt! Hur många varv målar du? Slipar du efteråt?:)

Kram!

http://www.shabbychicliv.blogspot.com/

Ullis/Leva på landet sa...

Den blev ju så fin. kan du inte skicka lite energi till gubben här också. han kan ju inte förstå att det behövs göras mycket här hemma:)

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Vita små hjärtan sa...

Ha ha ... jaså det är så man gör!!!!
Fin var den alla fall!!!
Kram Agnetha

Vinterkristallen sa...

Vilken supersnygg anslagstavla. Har sett liknande i typ Lantliv. Me like a lot! Man kanske borde göra en sådan. Får väl smussla upp den så inte sambon ser. Fast sedan läser han min blogg och ser den där. Attans ;)