måndag 13 april 2009

Nu är jag snäll igen...

Hooohoooo är ni kvar ;D
Tänkte om ni inte våga er hit igen efter mitt lilla pms-anfall sist...
Trots mitt negativa sur-inlägg så fick jag rätt så många kommentarer...Kan tro att många kände igen sej ;D NU ÄR JAG DOCK SNÄLL IGEN !
påminner om en kul grej min son sa då han va runt 2 år...- Pappa näll, moffa näll...mamma galen, mommo galen, ja galen...*FNISSAR*

Snäll mm och MÄTT...Huuuga va mycket snask jag har smockat i mej i påsk...(men så blir det när man får loppis-abstinens...)UUUSCH Nu blir d nya tag med träningen...Jag kan inte fortsätta blunda för min övervikt...MÅSTE SLUTA intala mej att kläderna krymper i garderoben... NYSTART...hoppas jag!!!
Nog om detta o åter till nåt av det BÄSTA i LIVET:INREDNING aaah va det är KUL!!!
Med risk för att bli dum-förklarad så ska ni få se min loppis-fyndade Madonna om-målad ;D



Några suckar säkert o tycker jag va en idiot som förstörde den... ;D MEN den är ju MIN så ja gör ju som JAG VILL, så det så !!! Visst va den ganska fin innan MEN dan passa inte in nånstans med de grälla färgerna!



Målade som vanligt med vattenbaserad grundfärg. Fick måla säkert 6-7 gånger för att d skulle täcka! Det blev lite platt, kallt o tråkigt så jag tog svart hobbyfärg o kladdade på lite, så den blev lite mer shabby ;D Sen kunde jag inte låta bli att skriva en liten text "amor vincit omnia". Det va ju som gjort att det skulle stå nåt där ;D

Med detta tackar jag för idag o önskar er en bra vecka !
Kraaaaam /snäll-k ;D

22 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hihi vad bra..ler
Tycker att madonnan blev klart mycket finare vit.
Kram och ha en skön vecka/Irene

Hagbacken sa...

Söstra mi, söstra mi....vet ej om jag kommenterade det förra inlägget, men det var BRA skrivet-och gav mig en del goda skratt! Skrattar inte ÅT dig utan MED dig (visst kan jag vara skadeglad vid fel tillfällen, men inte i detta läget då)

Donnan blev precis som Irene säger snyggare nu, tycker jag!

Loppisen, ja...vet inte om du har så stor behållning av att veta var den finns då jag nu rensat den på allt godis...*ler* men vill du envisas så kan du maila mig.....men en vikskärm hoppar jag över, men DÄREMOT om du vet ngn järnsäng....;)

Hittade en sån fin som skulle kunna bli perfekt som fåtölj, men då skulle den behöva skickas...och sammanlagt skulle det gå å cirkus 1500...och de pengarna har jag inte då, tyvärr...egentligen inte platsen heller....

Och du, om du visste hur mkt godis JAG har ätit under påsken...dessa fantastiska chokladägg...vad tror du jag promenerar som en tok nu, för? jag är ju trots allt SINGEL å måste tänka MER på figuren än annars.....

Men du är ju sååå fin som du är....det är i ditt huvë det sitter darling!

Men nu ska jag ta mig ut, det blir en mini-prommis idag m vovvsen...så mörkt nu...

Simma lugnt! Kram på dig!

me and alice sa...

Tjingeling!!!
Den blev helt klart snyggare nu!! Vad fint det blev med texten också och vad snyggt ert vardagsrum är. Bara älskar dörrarna du satt som en liten vägg!! Supersnyggt!
Kram Susanne

nea i det gula huset sa...

Du..lite gnäll från en surkärring håller inte denna skåning borta! :)
Visst är det märkligt vad lite(!?) vitfärg kan göra för saker!
Tjusigt värre! :)

Kram Nea

Hanna i Det stora grå huset sa...

Den lyckades du ju riktigt bra med måste jag erkänna... Trots att jag gillade den förut, så ser den bättre ut nu!

Ha det nu så gott!
Kraaam Hanna

STENLYCKA sa...

Blev jätte vacker!
Ha en bra vecka.
KRAMAR

Vita små hjärtan sa...

Fantastisk i den nya vita skruden! Ha en bra dag Kram

Liten Bod sa...

Fniss! Ditt förra inlägg skrattade jag högt åt redan när jag såg titeln :))) Visst har man det så, och blir galen ibland! Helt rätt att måla madonnan vit. Kram, Tina

Ida sa...

mycket snyggar nu :)

Ida sa...

mycket snyggar nu :)

Hagbacken sa...

Men nu blev jag lite nervös, faktiskt....fattar nada? Har jag missat något? ;)

Hagbacken sa...

Nu vet jag! Leka sjuksköterska m bindlarna?

Den som sa det...tror nog du ligger snäppet över mig vad gäller 6-fantasier....*ler*

Huset vid ån sa...

Hej!Måste börja med att tacka för din fina kommentar...vad glad jag blev!! Satt här o skrattade högt åt det senaste inlägget som du skrivit...Till o med sambon stannade o läste o skrattade...Han drog vissa paraleller...Välkommen tillbaka!! Kram Therese

Må Gott sa...

NEEEEEEEEEEJ bli inte snäll nurå! Du e så rolig när du e "gaaaalen" (för att citera din lille son ;-)

Madonnan blev jättefin som vit och va smart med text under. Svart hobbyfärg kan man ha till mkt. Blev kanon!

Vad kan jag reta upp dig med såru blir sådär arg igen? ;-) Närå skoja bara! Gillar dig även när du e snäll!

KRAM!
Anette

Lavendel & Romantik sa...

Hej fröken Bitterf...!!!! Behövde få skratta lite, sitter i butiken med en uppsjö av hemska räkningar..Så fin madonna blev inte alls fel och som sagt den är ju din!!!Du undrade om speglarna lite sent svar men men...den lilla kostar 529:-den större 890:- lite dyra men snygga..Du vet jag gör så gott jag kan med dessa priser skit med den svenska kronan.....Kram på dig/Majsan
Ps. Du är så fin som du är,tror inte på att något kilo sitter fel!!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tycker din Madonna blev jättefin. Jag skulle också gjort henne vit, annars passar det inte in precis som du skrev.
Kul sagt av din son hihi
Ha en bra torsdag
Kram till dig
AnnaMaria

Må Gott sa...

*fniss* du är rolig du! :-D

Jag har också ett sjujäkla humör 12 ggr om året! Fast jag tycker nog själv att jag blivit jämförelsevis jättesnäll de senaste åren - om jag tänker efter...

Det känns skönt ända in i benmärgen att få smälla igen en dörr riktigt riktigt hårt! Har tom fått någon dörr att hoppa "urled" någon gång...ur gångjärnen alltså! :-D DET kallar jag att smälla i dörrar!!! Vad kan du kontra med?!

En annan sak som är rätt go är att få slänga på luren riktigt hårt också. Problemet är att man använder sin mobil mer och mer - och hur lätt är det att få ur sig sina aggressioner med en sån?! ;-D

Kanske borde jag "stänga in mig på vischan" lite oftare? För omgivningens skull... Du kanske skulle ta och följa med du också?! hihi

Må gott!
Kram Anette

Må Gott sa...

Äh vaddå! Jag tog en helt ny citruspress (den var ELEKTRISK!!! med SLADD och allt!!!) och drämde i golvet, direkt när jag packat upp den ur förpackningen.
Gissa om den funkade efter det?! Gissa om jag fått äta upp det i alla år?!
Men som sagt - numera är jag snäll! Om jag får säga det själv!

Kram Sankta Anette O:-)

Ullis/Leva på landet sa...

Tycker att din madonna blev jättefin. Det är ju tur att man får göra vad man vill med sina saker, *s*. Godis ja, varför ska man överhuvudtaget köpa hem så mycket när man inte kan låta bli och stoppa i sig det.

kramar Ullis

Hagbacken sa...

Ska bara..nattuggla...jorú...det e jag med det..men blir så lätt då jag är delvis sjukskriven...

Nej sängen e från Forshaga,Värmland faktiskt..men gissa om jag e lycklig över den..men bara frakten går på 700..men vill man väldigt gärna ha, så....finns en likadan om du söker på barnsäng på blocket..henne fick jag ner lite i pris, men den är svart (tänkte måla då) men så dök denna upp ist...

Prata inte med mig om spara, snälla...det vet inte jag vad det är...som jag antydde i tidigare inlägg...hellre en rolig vardag än EN veckas rolig semester....

Kram å ska försöka lägga mig...snart....godnatt//Linda

Hagbacken sa...

http://www.blocket.se/vi/20723919.htm?ca=6_s

Denna var jag inne på först...går ju att måla...men nu vettu blir é ravioli för ungarna ett tag framöver...*s*

Nedå, sååå hemsk är jag inte...en vecka m ravioli räcker väl ;)

Alla andra som inte fattar-det var ett SKÄMT.....

Huset vid ån sa...

Hej! Tack för din kommentar...Hoppas allt är bra med dig! Är själv väldigt trött efter dagen som varit! Kram Therese