torsdag 9 april 2009

HÄX-VRÅÅÅÅL!!!

Hej alla påskliljor ;D
Oftast brukar d komma glada inlägg och positiva rapporter på min blogg men idag är jag på hugget, så vill ni inte ta del av en pms-bitch bläddra vidare till en annan blogg...



Har sett på flera andra bloggar att många är eller är påväg att bli UTBRÄNDA...( så oxå jag som varit sjukskriven flera år )Har inte berört ämnet förut men känner bara ett stooort behov av att VENTILERA!!!
Vi kvinnor är ju alldeles fantastiska på att fixa, dona för andra men är det inte dax att vi börjar tänka MER PÅ OSS SJÄLVA!!??

Har suttit o tittat runt hos er andra och beundrat era vackra nystädade och piffade hem...ERKÄNNER HÄR O NU att hos oss är det ännu OSTÄDAT inför påsk...Penseèrna står oplanterade på trappan utanför...
I vanlig ordning hade jag grejat o fejat och inte suttit o slappat vid datorn... MEN IDAG ÄR INGEN VANLIG DAG...



Jag är en HÄXA, PMS-KÄRRING, EN BITTERFI**A, EN MARTYR, ETT ELAKT TROLL....You name it...
Har legat sjuk hela veckan, känner mej fortfarande inte pigg och jag tänker faktiskt VÄNTA tills RESTEN AV FAMILJEN KOMMER HEM för att de ska HJÄLPA TILL ATT STÄDA!!!BASTA!!!

Jag har oftast gjort d mesta härhemma, som säkert de flesta av er...??? Ofta för att det går fortare, d är så skönt att det är gjort på fredag em när alla ramlar in...Samma sak var det när jag bodde med barnens pappa...MEN NÄÄÄÄE NU FÅR DET RÄCKA!!! Vem tackar mej för att jag sliter ut mej? Jag har börjat omprioritera...Jag gör saker jag själv VILL och KÄNNER FÖR ÄVEN OM Diskbänken är full, dammråttorna kör race på golvet, tvättkorgen svämmar över...Jag har insett att man måste TA SIN EGEN TID !!! Så nu UTMANAR jag och UPPMANAR ER ATT GÖRA DETSAMMA ;D Jag målar, pyntar, bloggar, tränar, läser, umgås, bakar HELLRE än att städa...UPP TILL KAMP KÄRA MEDSYSTRAR ;D

Varför ska vi göra det mesta bara för vi inte fått en snabel mellan bena???Har ju hört att anledningen till att vi är utan är för att när doktorn daskar den nyfödda i baken så ramlar den av på de SMARTA barnen!!!hah!!!



Missförstå mej inte, jag har en FANTASTISK MAN på MÅNGA sätt och vis...
Han är otroligt händig och fixar alltid sånt jag vill ha gjort härhemma ;D
Han är ( enligt mej då ;D )snygg...iallafall ibland ;D, sexig och har HUMOR!!!
Han åker land o rike runt me mej för att hämta diverse fynd ;D och ränner runt på loppisar...
Han ställer ALLTID upp på mina barn o det ÄR JAG SÅÅ TACKSAM FÖR...OCH jag skulle inte vilja vara utan honom heller...

...MEN...När det gäller städning så kan jag inte säja att jag är nöjd...Visst "hjälper" han till med det jag BER honom om...MEN hur kul är det att behöva tala om för en vuxen man hela tiden.... NÄÄÄÄ!!!INTE ALLS!!!Nog väljer han att "smita undan" om han kan...Så vad ska vi då egentligen ha kräken till ? *SKOJAR*

Så nu till frågan som jag ville komma fram till ;D
HUR FÖRDELAR NI JOBBET I HEMMET ??? Får ni också lust att skrika -DIN MORSA JOBBAR INTE HÄR !!!

Till sist får ni se vad min lilla energi gått åt till...OBS!jag veet att d behövs skrapas färg från spegeln ;D



Men visst blir d skillnad?
FÖRE:


Pssst Jag hatar inte män...Tyvärr så äääälskar jag dom ;D
EN BAMSE-STOR PÅSK-PUSS TILL ER ALLA FRÅN K ALIAS BITTERF**AN ;D

9 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hihi gud vad du skriver bra..hihih precis så är det nog här med..ler
Min make är också dålig på att städa men han kör mig också landet runt...efter fynd!
Kram och ha en otroligt skön påsk...å vi får se om vi ses på blåkulla i kväll/Irene

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra rutet!! Det är precis så allt är, och värre känns det ju vissa dagar. Men släng ner penseerna i en kruka, ställ upp korsdrag, och strunta i städningen. Det står sig tills du får ny lust eller i bästa fall hjälp?? Ät ngt gott och njut av att det är Påsk.
Ha en skön påskhelg
Kram till dig
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Va roligt du skriver.... Men vilken förvandling det blev med vitfärg! Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken förvandling det blev med färg. Ja du K. Vad ska man säga om dessa män? Har ju bara de manliga könet runtomkring mig här hemma så det gäller att ha kniven på strupen på dem. Ska börjas i tid så deras stackars blivande fruar inte ska behöva slita ihjäl sig. Nu är de faktiskt duktigare än maken. De är snälla mot sin stackars lilla mamma och städar oftast det mesta i huset. Sedan får jag ta den sista finishen och torka golven med det är ok.

GLAD PÅSK!
Kram Ullis

Ida sa...

Så fin de blev :)
Du är cool när du skriver!!!
GLAD PÅSK!!!
kramar

nea i det gula huset sa...

Ha ha..skönt att du skriver sånt som vi andra bara tänker! :))

Ha en trevlig påsk iaf..surkärring! ;)

Kram Nea

In my house sa...

Glad Påsk min lilla choklad pralin =)

Kram j

pysseltanten sa...

Å-å-å TJEJER, å-å-å tjejer, vi måste höja våra röster för att HÖRAS...
Bra sagt, kära du!
Visst e det precis så som du beskriver...
Min man meckar väl hellre lite med bilen än drar ett tag med dammsugaren, alias sugbritt, hihi.
Jag brukar skriva en lapp, när jag jobbar helg, med det som behöver bli gjort! Inte jäääättepopulärt, men ganska effektivt.
Till saken hör att jag ibland måste skriva en lapp till mig själv oxå när jag är ledig, för annars tappar jag bort mej fullständigt, o får INGET vettigt gjort! Hihi...
Ha den bästaste av påskar o
Kraaamizar

PÄRLOR av SKROT sa...

Hejsan!!du har helt rätt,jag har oxå känt och känner likadant beklagade mej för min sambo att jag aldrig fick egen tid som han alltid får,han tycker att vi tjejer får skylla oss själva litegrand att vi är martyrer,han sa "men gumman jag har aldrig nekat dej egen tid det är du själv som står ivägen och tycker att du aldrig har tid"HMM jag har börjat ge mej själv egen tid och gud va det är skönt och funkar hur bra som helst hemma med arbetsfördelningen.Säger som du upp till kamp alla kvinnor och ge er själv tiden.
Kramar från Sussie