lördag 13 mars 2010

Dagens fynd och lite om mello...

Hello sötisar !

TACK för hejja-ropen, ni måste ha skickat myyycket positiv nrj då min diet går sååå BRA ;D
Idag är det LÖRDAG och vi är MÅNGA som anser att en lördag är ingen bra lör utan LOPPIS...
idag var vi iväg, faktiskt på mannens initiativ ;D Var inte direkt laddad MEN INTE TUSAN SÄJER MAN NEJ...eller hur???



Desto nöjdare blev jag, LÄNGESEN jag gjorde såna FINFINA FYND, LÖJLIGT BILLIGT rent ut sagt! Koll in det charmiga gamla nattlinnet 5 kr ! Sko-läst är väl inte direkt nåt jag letat efter...MEN 20 kr, jaja då går det som d går...



Fina böcker 10 kr styck...Gösta Berglings saga, å fina små ängar på...Ååååh vad jag ångrar att jag inte köpte fler...Dumsnåla jag...

Åsså lite mera härmel-härm ;D 5kr...


Denna lilla sötnos kostade 25 kr. Tavla " Gossen med strumpan "


Brödlådda i porslin 25 kr !!!!!


Underbar tavla " kan du inte tala " 10 kr


Jag är ju inte så mycket för att ha tavlor på väggarna men då är såna här yttepytte-tavlor helt perfekt, som man kan ha på en hylla eller så...

Gammalt skrivset 13 kr...


DET mina vänner var dagens fynd...MEN jag bara MÅSTE ju skriva några rader om dagens stora snackis...
SCHLAGER-SPEKTAKLET......ÅÅÅH VAD JAG ÄLSKAR DET Å SER FRAM MOT DET...

Har ALLTID varit en schlager-nörd...Å då jag var riktigt ung, på den tiden man bodde hemma försökte jag tvinga övriga familjen att sätta poäng och tippa vinnare BARA för att JAG älskade det...FNISS...
Om man nu ska lyssna på de s.k "experterna" så kommer åtminstone JAG att sitta å svära om sisådär 3-4 timmar...

Jag FATTAR INGENTING...men det är kanske JAG som har taskig och ovanlig smak ???

JAG är 100 % SÄKER på vilken jag tycker är den i särklass BÄSTA låten och det är ANDREAS JOHNSSON...En alldeles fantstisk artist med underbar röst och ett jäkligt tilltalande yttre....
Kanske är mina 3 favvon, just favoriter just pga att de är UNGA, VACKRA, SNYGGA, LÄCKRA...å jag är killgalen hehe...MEN NEEEE INTE BARA DET...

JAG tycker att Andreas låt står i en helt annan klass än de flesta...sen får man ju inte ont i ögonen av att titta på honom ;D



MEN ÄLSKAR oxå Erik Saade, denna undebart charmiga lilla sötnos kan man ju inte låta bli att falla för...Skulle tro att 8 miljoner svenskar minus bebisar och heterosexella män dreglar över denna snygging ;D Å duschen sen på slutet, men hallååååå VAD mer behöver man ??? LOL !

En annan " gammal " favorit är ju sockersöta Darin, men jag tycker inte riktigt låten är såå bra som jag trodde men...

...HAN är ju bara SÅÅ SÖÖÖÖÖT... OCH BRA !!!

De som har bra låtar och jag skulle kunna leva med som vinnare är :

* Jessika Andersson, otroligt fin ballad sjungs av väldigt snygg tjej i pampiga kläder. helt ok !

* Sötnosen Ola charmar många, speciellt min yngsta dotter ;D och han är bra, låten sätter sej i huvet och är okej !

De som kommer att göra mej RIKTIGT JÄLA SKITFÖRBANNAD om de vinner är :

*Pernilla ( INGET ILLA om henne, hon verkar vara en härligt sprallig söt tjej, å även min gamla idol...Åh va jag tyckte hon va COOL när hon sjöng Piccadilly cirkus...Å jisses vad man tyckte dansarna var snygga...två italienare..wow IDAG så skrattar man gott åt detta ! )Låten gör mej bara SUR...HALLÅ har vi inte kommit längre 2010 ??? SUCK...

*Timotej...Klämkäckt visst blir man glad av låten...MEN vinnare 2010 ??? USCH NEJ tycker jag verkligen INTE ! Too much Sarek, och dom har jag hört nog av ( då dottern spela sönder den cd-n på den tiden... )

* Salem el fakir...elle vad han heter...FATTAR VERKLIGEN INTE GREJEN MED LÅTEN!!!

Är det en låt ??? Låter snarare som ytterst boooring fantasilös paus-musik...USCH NÄÄÄÄ det är den SÄMSTA låten på LÄNGE...han är den jag MINST vill se som vinnare !

Läste i tidningen om kuppen, att han ska ha Björn Gustafsson med på piano ??? VAD ???
Är det SANT blir jag FÖRBANNAD och undrar hur Björn kan sälja sej så billigt ? Han som är så UNDERBAR behöver verkligen inte stå i nån annans skugga... MORR !

* Anna...lilla söta Anna sjunger såå bra och är jättegullig MEN LÅTEN ??? helt okej men ABSOLUT INGEN VINNAR-LÅT, jag FATTAR VERKLIGEN INTE !!!

* Peter Jöback en person jag verkligen GILLAR....Han har FANTASTISK röst ( den som inte har hans Jul-skiva...KÖÖÖÖP !!! )men hallååååå det här är en MUSIKAL-LÅT det HÅLLER IIINTE...

Antar att Anreas inte vinner eftersom Sveriges befolkning inte verkar fatta hur BRA han är...så då HEJAR jag på ERK SAADE och DARIN fast jag VET att snart sitter vi alla o tycker att fel låt vann !

KRAM PÅ ER !

5 kommentarer:

Hagbacken sa...

Ja, sis du vet ju redan vad JAG tycker ang mellot....men vilka superfina fynd du har gjort idag! Förstår att du är nöjd!

All my love.....

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker du har hittat, en perfekt loppis tur ser det ut som. Blev ju inte riktigt som du tyckte ikväll. Gillade Annas låt, men som sagt det är frågan om hur den kan slå i finalen.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

STENLYCKA sa...

Vilka läckra saker du hittade på loppis. Gillar tavlorna.
Ja undrar är du mycket arg.... för nu vet vi hur det gick.... ANNA, så blev det. Om man får tro den europeiska juryn så kommer hon inte vinna i Norge.
Kram Raina

Ett Vitare Hem sa...

Åh så mycket fina saker du fann på loppisen!
Ha en fin dag!
Kram/LenaS

Smultronstället sa...

Tjohoooo, vikka finfina fynd du gjort :) själv har vi bara hjälpt te me flytt å städ i helgen inte lika skojjigt då...vikka dagar simmar du? tänkte försöka komma igång med det själv å skulle ju va trevligt med sellis. Kraaam <3