torsdag 3 september 2009

" Lite piffing döljer väl allt..."

Hooodiladi hoddiladi hoppsan ett sånt fynd ;D

Den med gott minne kanske minns att jag i förra inlägget skrev om nåt som jag läääänge letat efter och nu äntligen ropat in på auktion till ett vrakpris dessutom! *LER*

Söta grå-huset-Hanna gissade på ett gammalt kylskåp å då tänkte jag bara I WISH...DET hade vart ÄNNU kuligare menmen...
Egentligen gillar jag INTE att visa helbilder från köket...då NI får se vår fullständigt VIDRIGA ÄCKLIGA matta...MEn jag har INTE valt den och jag lovar den SKA bort så småningom !!!

Tadaaaaa...



PARDÖRRAR !!!!!!

Nu står dom strategiskt placerade i köket för att tjata stora feta HÅL i HUVET på mannen i huset:

- Titta titta mera jobb, mera jobb !!! Kom å ta oss då om du kan ;D

Hehehehe...

Egentligen lika bra att han BOR i sina blå-byxor ( mm me like... )



Nåt iq-befriat klåfinger hade varit framme o skrivit "5" med SVART SPRITPENNA på dörrarna, men med lite PIFFING döljer man ju allt och så småningom ska dom ju målas.

Allt tar sin tid o d gäller att inte ha bråttom...
Så ska nog vänta ända till helgen med att sätta igång slip-maskinen...

Nu gäller bara att smörja, fjäska och tassa runt på rätt sätt för att karl´n i huset ska bli supermotiverad att sätta igång...Kan LOVA att han är minst lika LYCKLIG denna gång...

Ännu mer imponerad blev han när jag sa påtalade att jag sett HUSET MED STORT H TILL SALU...Alltså ingen ide`att smälla upp dörrarna än, eftersom vi ska flytta...kanske eller kanske inte..Visningen vill jag iaf gå på...




Fast jag gillar ju vårt hus som vi har också...o kan nog inte tänka mej att lämna det efter allt jobb...Fast d andra skulle kunna bli heeelt underbart o vilka möjligheter d finns där...Mmmmmmmm...Hur vet man när det är dax??!!HJÄLP!!!

Sov gott raringar TACK för att ni finns <3 / Snor-K

9 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Hej!
Vilket klipp så underbara dörrar.
Och vilken underbar man du har som bor i de blå snickarbyxorna. Min gubbe får blåa tummar bara han tittar på hammaren.
Jag förstår att det kan vara svårt att veta när det är dags att köpa nytt hus, särskilt om man trivs bra och har gjort mycket med det huset man bor i.
Jag har haft en dröm i många år att när prästgården här blir till salu skulle jag vilja köpa det stora huset. Men det kommer nog att förbli en dröm. Hur får man bort prästen..... gift kanske..??
Önskar dig en underbar helg med slipmaskinen.
Kramar från mig.

Smultronstället sa...

ÅÅÅ WOW! gudars vikket fynd :D
blir lite nyfiken om huset..ligger d på hemnet...vardååå? granne te oss ällä ;)

Kramelikraam
M

Ida sa...

Så fint du gör:)

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka läckra dörrar du har fått tag på. Här bor maken i sina jobbarbyxor, men det hjälper inte för att få saker och ting fixade:). Så spännande med ett nytt hus. Klart att ni ska gå på visningen. Nu blev jag riktigt nyfiken.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Vita små hjärtan sa...

Härliga dörrar!!!!!
Å jag gillar din kökssoffa skarpt!
Man vet inte när det är dags...plötsligt händer det!
Just hänt mig!!!!! :)
Kram Agnetha

nea i det gula huset sa...

Superfina dörrar! Får du tag i förövaren som har skrivit på dörrarna så ge honom (för d måste vara en honom) en uppläxning av mig! ;)
Men du har dolt det väl!

Att längta till ett annat hus gör väl alla lite då och då! :) Finns det månne en länk till detta hus du går och drömmer om?

Ha det gott!
Kram Nea

Evelina sa...

Vilka vackra pardörrar!!!

Kram Evelina

Lilla Trollbacken sa...

Halloj där!
Lyllos dej som fyndat pardörrar. Skulle så gärna vilja ha oxå, men har ingen aning om var det skulle stå. Har försökt förmå mannen att bygga in en del av hallen som kunde bli hans arbetsrum, men nähä då, det har han inte nappat på. Han inser väl hur mycket jobb det skulle bli!!!!
Ha det nu så bra!
Kram
Gabrielle

Violas vita spetsar sa...

Ja ibland måste vi kvinnor vara lite listiga för att få som vi vill och den hjälp vi ibland behöver av mannen ifråga. Du lyckades ju bra! Jag känner igen detta med att övertyga att min idé är så bra. Ibland lyckas jag inte men oftast lyckas jag ganska bra.
Det blev ett väldigt fint resultat i köket alla fall. Ge inte upp!!
Kram Viola