fredag 29 augusti 2008

Utmärkelse, markiser o tjuvtitt...



Herreguu jag har fått en utmärkelse till ;D av rara Irene med bloggen Gammalt o nytt VARMT TACK GUMMAN!
Denna utmärkelse fungerar lika som den förra...

1 Kopiera utmärkelsen o sätt på din blogg
2 Länka den du fått utmärkelsen av
3 Skicka vidare till minst 7 andra
4 Länka till de bloggar du nominerar
5 Meddela vinnarna

Nu kändes det svårt eftersom en del av dessa redan fått utmärkelser av mej MEN med tanke på vad som står på denna utmärkelse så måste jag gå efter hjärtat och välja NÅGRA av ALLA som jag tycker om och har extra bra kontakt med!

Skickar den med raketfart vidare till :

* Lilla trollbacken
* Gården på höjden
* smultronstället
* Majsan shabby chic
* Dicksonska våningen
* In my house
* Lantliv i lägenhet?
* Det stora grå huset

Fortfarande snorigt, febrigt o allmänt eländigt här...Tur man har dator och er kära vänner. Denna vecka har jag pendlat mellan dumburken och datorn...Orkar inte me så mkt annat!MEN jag är ju glad så länge mannen i huset håller sej på benen...Det är ju ytterst sällan han är sjuk MEEEN herreguu när han väl blir det. En sjuk man är ju inget att leka med ;D Det finns helt klart en anledning att det är kvinnor som föder barn fniss det hade en man aldrig klarat hehe

Inget nytt kul har jag att visa men ni ska få tjuvkika i husvagnen som iiiinte är klar...Det kommer nog att ta sin tid. Ska sy överdrag till 10 KUDDAR !!! Jag och symaskinen brukar inte hålla sams alls...Jag kan tycka det kan vara kul att sy så länge det inte jäklas MEEEN mäta och nåla FYYY SÅ TRIST!!!Och börjar det väl retas och krångla då är en tur till psyket inte långt bort.Nåja man ska väl inte måla fan på väggen som det heter...Går det så går det annars ringer jag väl någon med mer tålamod ;D För DET är nåt jag INTE har...Fast envis är jag så det brukar reda sej i slutändan...

Häng med för en liten titt...Välkommen in...Ful men kul som vi kallar den ;D



Jag älskar ju vit panel...


Mycket måla bidde det...Tapetserat och sytt rullgardiner i vinrött.Dynorna är som "sagt" inte klara, har bara lagt på tyget för att ni ska få en titt ;D



Nu kanske nån skriker o tycker att det skär sej med SKRIKROSA dynor o VINRÖDA RULLISAR...Men Sickan har en plan...Ska fixa lite mönstrade kuddar sen i dessa färger.FÄRG? Jaa härinne känner jag faktiskt för lite färg...Vad sambon vill ha???Inte en susning, å bryr jag mej??? NÄE...Fniss *skojar*

Meen ärligt talat är jag tacksam att han överlåter detta till mej. En av mina närmaste vänner är nykär o har nyligen blivit sambo igen...Han är helt okej, trevlig o sådär MEEEN till hennes olycka har han har EGNA ÅSIKTER om hemmet !!!När de var till Ikea nyligen o skulle handla lite tyger o överkast kunde de inte enas utan fick åka hem utan...VE O FASA !!!Fast det är klart, när jag vill ha tex nya gardiner ser sambon ut som en fågelholk...nya ? nu igen ? Vi har ju redan...Vet inte vad som är värst... ;D






Ett låååångt inlägg blir det idag eftersom jag är såå uttråkad härhemma ;D Står ni inte ut får ni väl blogga vidare!

Har bytt markiser i sommar...Jag tycker det blev en stooor förbättring. Fattar inte nu hur vi kunnat ha de vidriga sen vi flyttade in för 4.5 år sen...Men det var ju såå mkt annat då, sen blir man väl hemmablind...
Här kommer iallafall FÖRE:

Och EFTER:
Och sen så är stugan nästan färdigmålad, pjuuuh behöver jag säja att jag är LESS på att måla?


Önskar er alla en HÄÄÄRLIG HELG !!! Själv så ska jag ev, om jag piggar på mej till Valbo i helgen PILUTTA ER ;D Pöss / K

9 kommentarer:

Smultronstället sa...

ÅÅÅÅ gud va kul du har haft*avis**blinkblink*.
De bli ju skitsnyggt i vagnen,läcker tapet och mosaik...ååå jag vill åsså ha vagn..Såg du bilden på en sån där "zigenar" vagn(kommer inte ihåg vems blogg den var på,tyvärr) men en sååån skulle jag villa ha,gud så mysigt.Riktigt gammal med liten farstukvist.

Hejjegu det regnar awards,tack snälla du det värmer, du vet.

Krya på räj!
Pusselikjam
M

Jenny Oak Fae sa...

Himmel vilken häftig husvagn!!!

: )

GRATTIS till den fina utmärkelsen..!

KRAM & krya på dig...

/Jenny

<3

Dicksonska våningen sa...

Vilken häftig inredning husvagnen har fått! Panel, kakel och tapet!!! Inte dåligt. Det där med att sy dynor trodde jag också skulle bli ganska lätt, men jag hade inte alls tålamodet för det. Jag skulle sy ihop med mamma men det slutade med att det blev mest mamma som sydde... Det blev dessutom finast så också. Men vagnen blev som ny! Tyvärr har vi inte campat mer än tre nätter i sommar... men då med stil!
Fina markiser!
Och TACK TACK TACK för min utmärkelse! Du får en tillbaka på direkten. DU har en tjusig sida!
Kram Annika

In my house sa...

Nämen söta lilla du,,,, en till utmärkelse,,,, jag blir juh tårögd här bakom el framför skärmen :) Men så hiskelitt tacksam och lite stolt...... :)
- Men du,,,, VILKET HUS NI HAR,,, skitfint juh! tror aldrig att ja ha sett hela så förrut? hmm,,, markiserna va super och duuu visst blir man hemmablind men ej heller så rik... Skitfint och mysigt hus,,, ska du veta!!!

Usch, då! krasslig,,peppar peppar ta i trä så är de rätt längesen ja va sick, brukar annars lätt bli smittad (speciellt av barn) :)
Men duuuu *igen* Vilken pimpad husvagn ni ha fått till,,, skitlyxig juh, tom mosaik och doningar... De kommer ju att bli kanon, duktiga ni är och duktig du är som ska sy rullgardiner "händig kvinna reder sig själv"

Tack igen och en STOR kram till dig och ett nyp i kinden som ett litet krya på dig tecken,,, ha de gött vännen!!! & NATTI NATTI...

LOPPISLIV sa...

Hejs svejs! Grattis till din nya award! Ville bara tacka så hemskt för utmärkelsen jag fick av dig den 27/8 Den blev jag mycket glad för, har inte fått den innan. Superfin rottingrupp du visar också. Och så fint du gjort i husvagnen....vilket jobb du lagt ner, men fint blir det :-) Ha en trevlig helg och Krya på dig. Kram Paula

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till dina utmärkelser! Så värd dem du är. Inte kul att vara sjuk, hoppas att du blir piggare snart. Vilken härlig husvagn det kommer att bli. Utifrån ser den ju inte allt frö kul ut, men så snyggt det blir invändigt. förstår att du inte haft tid att bloggaa som haft sådana stor jobb på gång. Huset blev jätte fint med de nya markiserna.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Hagbacken sa...

Tack så väldans mycket vännen för utmärkelsen! Å guud vad fint hus ni har, de gamla markiserna var det inget större fel på tycker jag men de nya var väldigt fina...å husvagnen verkar ju såå fin inuti...

KRAM på dig//Linda

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Gillar verkligen färgerna inne i husvagnen, härlig tapet....Ha det gott. Kram Pirre

Nilsènsch gården sa...

Gud villken cool husvagn!!!
Det har aldrig slagit mig att man kan renovera en husvagn.... Kul

Hälsningar Anna