lördag 19 december 2009

VAD vet väl en man...

Hallå !
Ääääntligen äntligen har lugnet lagt sej i villa Zink...trötta mamma K är tröttare än nånsin, meeeen nu är...

...JUL-LOVET ÄR HÄR...



...de flesta julklapparna inhandlade och inslagna och betygen är klara...Och jag kan säja att JAG, blonda, tröga, dumma K har KLARAT mina kurser ;D var till och med snubblande nära ett VG i matten ( till våren SKA det ordnas...)I samhällskunskapen som jag läste på distans fick jag VG i slutbetyg och jag är SÅÅÅÅ GLAAAD ;D
Det känns så otroligt skööönt att detta är avklarat...att alla timmars pluggande gav resultat till sist *HAPPY FACE*



Även om jag är nöjd och pustat ut så kändes det konstigt när det var klart...man fick ju liksom väldigt mycket tid över... ;D
Har iaf gjort vårt sovrum hyfsat klart...Bytte ju sovrum med lilltjejen för några veckor sen på grund av att jag sov så fruktansvärt dåligt i vårt "nya rum" eftersom vi tidigare bytt med mellantjejen...( Hänger ni med ? ;D )Nåt måste man ju ha att göra eller hur...haha

Iaf för att komma till saken ;D så ska ni få se resultatet här. Den uppmärksamme läsaren ser att vi bytt sänggavel...Till hmmmm... 2 LASTPALLAR !!!! Detta är något jag funderat på länge och när jag väl såg ett reportage i någon tidning, tror det var LANTLIV, så va jag 100 % säker...
SÅÅÅ ROBUST, RUSTIKT SNYGGT !!! Det är INTE ofta det händer men ibland så...ÄR GALET NÖJD !!!



Jag kan säja att mannen skrek rakt ut när jag kläckte ide´n...Inte ens fast jag visade reportaget...NÄÄ HUGA såna där jä-la eländigakitiga skräp-pallar som man ser ute överallt liggande å skräpar...
SUR blev jag...men INTE tänkte jag visa det...
Eftersom jag efter snart 7 år känner honom väl, så visste jag att han egentligen skiter totalt i vad för sänggavel vi har...och att han snart skulle ta sitt förnuft till fånga o inse att en nöjd kvinna är betydligt trevligare att ha att göra med LOL!
Jag VET ju att för honom är det viktigt att JAG är nöjd o att det bara var en tidsfråga...HAHA MYCKET RIKTIGT ETT PAR DAGAR SENARE SKICKAR HAN ETT MESS FRÅN JOBET...2 lastpallar ligger i bilen puss <3

Mamma lät riktigt bekymrad när jag på tele berättade vad det var jag höll på att måla...haha hon trodde inte jag va riktigt klok å kunde då iiiinte alls förstå hur jag menade ;D




Minsta dottern V har flyttat in i vårt gamla sovrum och här kommer en tjuvtitt...

Loppis-sängen älskar jag, betalade bara 300 kr ;D Överkastet är en pläd från Ikea och lapptäcket har jag sytt. Sänghimmeln är oxå från Ikea!




Efter en snabb rusch avskrivbordet ( ;D ) ser d ut såhär...Titta inte för noga bra så ni ser dammråttorna size MEGA ;D



Så till det viktigaste...SOVER JAG BÄTTRE????

SVAR : Ett rungande JAAA ! konstigt nog så trivs jag såå himla mycket bätre här och vaknar inte alls lika ofta som förut, känns mycket bättre och lilla V ? Hon sover lika gott som förut-Tack o lov ;D Och som grädde på moset så tycker JAG att båda rummen blev mer estetiskt tilltalande ;D Och DET ÄR JU FAKTISKT DET ABSOLUT VIKTIGASTE HIHI D;

PUSS OCH KRAM TILL ER ALLA OCH TACK FÖR ATT NI BESÖKER MEJ <3 / K

9 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Gudars så fint ni har det! Och de där männen.....När ska de lära sig att vi vet vad vi gör?! **fniss**

Blir lite nyfiken av var du bor.... Jag bor i Gustafs. Är du i närheten kanske?! Vi är ju så många bloggare som kommer härifrån Dalarna. Tänk dig en dala träff ;-)

Hat gott och sov gott i ditt "nya" sovrum :-)

Kram Erika

Hagbacken sa...

Guud så fint det blev :) Förstår att du/ni är nöjda! Längtar tills jag får upp mina pallar, tusen tack igen!!

Kram!

Hagbacken sa...

såå mycket fina bilder du visar :) Ny kamera?

Älskar dina skåååp också!!

Smultronstället sa...

GRATTIS gumman :) vad glad jag blir för din skull, bra jobbat! å du..de e nog bare du som tvivlat på dej själv..vi andra vet vad du går för ;)Sniggt blidde de med lastpallar åxå. Ha det gott, vi hörs :) Kraaam

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Så fint du har det i ditt hem!
Önskar dig en god jul!
Kram Agnetha

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint det blev. Karlar vet ju inte vad de talar om det är bättre att visa hur det blir så brukar det gå hem. Så duktig du varit som klarat allt så bra i skolan.
Kram Ullis

Liten Bod sa...

Superduktig har du varit som fått så fina betyg! Dessutom har du kanonfint hemma också! Känner igen det där med makens protester i början, för att sen hjälpa till :)Ha en skön ledighet. God Jul & Gott Nytt År! Tina

Ullis/Leva på landet sa...

Kikar in för att önska dig

♥♥♥ GOD JUL ♥♥♥
Kram Ullis

Kristin sa...

Hej!
Googlade på just lastpallar och ramlade in här! (jättetrevlig blogg!) Har själv funderat på det där med lastpallar som sänggavel, men inte riktigt kunnat se det framför mig. Nu när jag har sett dina bilder har jag blivit övertygad. Lastpallar blir det!! Tack för det :)

(även jag har fått skakande huvuden som respons på denna idé...)

MVH Kristin