måndag 1 juni 2009

Min olydiga man !

Tjohej !
Ingen helg utan loppis är ett välkänt begrepp i blogg-världen o d är en regel jag älskar att följa ;D MEN i lördags morse fattade jag att mannen i huset absolut INTE begripit detta...När jag kom upp stod det en fuuul byrå på altan ?!!???
Jag fattade NADA, hur kom den dit, har nån dumpat den där...NOG för att vår gård just nu är såå stökig men inte ser d väl ut som en soptipp iaf...?
SEN trilla poletten ner, sambon måste ha köpt den...Gaaaaaaaaaah !!!



VA F-N !!!!!
Trodde inte d var möjligt ! Har han haft mage att dra på Emmaus UTAN ATT VÄCKA MEJ ??!! OCH DESSUTOM fattat ett eget beslut UTAN att fråga mej?! OCH varför i h*vete köpte han just den som var såå fuul??? D fanns ju minst 2 andra betydligt finare... åååååh !!! Dyrare förstås...men åh dumma dumsnåla hopplösa OLYDIGA karl...Kan man nånsin förlåta ett sånt klavertramp ? Han borde väl fattat att nu har han verkligen bajsat i det blå skåpet en gång för alla...Detta borde väl klassas som en döds-synd ;D

Kände återigen hur bitterfittan i mej började vakna o hornen växte ut med raketfart...
MEEN för att inte förstöra helgen så tvinga jag mej räkna till 10...INNAN jag försynt undra HUR han tänkte när han drog på loppis UTAN mej...

- Jaaamen du SOV ju...

Jamen hallåååå, VAD är d för ursäkt ? klart jag hade vaknat o skuttat upp om ja vetat att d vankades loppis...
Som grädde på moset så frågar karln om JAG vill MÅLA fanskapet...NÄHÄJDUTACK D FÅR DU ALLT GÖRA SJÄLV !!! JAG har minsann NOG att måla mina egna FIIINA fynd, möbler o saker MED STIL !!!

Anyway så tror jag han fick lite dåligt samvete när han såg min besvikelse och suckade nåt om abstinens...Iaf så var vi en halvtimme senare i bilen påväg till ett annat loppis ;D Dagen var räddad...Mannen förlåten...och porslinet helt...annars kan jag lova att jag hade haft svårt att sudda bort hans fadäs ;D

Hade inga större förhoppningar om några fynd...Men d brukar va då d blir som bäst...Hittade inte mindre än 2 ST rakspeglar...En liten för en guldpeng, visserligen var glaset spräckt men ändå.



OCH EN RAKSPEGEL MODELL XL FÖR 60 KR Jippieee

På hemvägen undra han om jag va nöjd eller om vi skulle på nåt mer ställe... ;D nej vi åker hem sa jag, är såå nöjd men...kom precis då ihåg att jag såg en loppisskylt lite längre fram...
FLIRT FLIRT BLINK BLINK ;D Baaara en snabbis...

DÄR MINA VÄNNER STOD DENNA....



Lillstumpan blev KÄR o sicken tuuur att hon behövde en säng...500 kr blev snabbt 300 kr och det var en gammal engelsk järnsäng väl värd eller vad säjer ni mina vänner ?

Hoppas att ni oxå haft en härligt solig helg... Här är d fullt ös medvetslös. Helgen tillbringades som vanligt med pensel i handen...bråttom bråttom, vill ju avsluta massa projekt innan resan...Dryg man e...



FATTAR JUST NU INTE HUR JAG SKA HINNA ME ALLT TILL ONS...MEN FÅR LÄGGA I TURBON...O LÅTA BLI ATT SOVA...SNART SEMESTER !!!

PS MEGA-GRATTIS TILL ELENOR TILL ROBINSON-SEGERN sjukt kul tyckte jag,( trots att jag egentligen hejade på härliga coola Jarmo...)DÄR fick alla de andra töntiga macho-killarna ;D det är KRUT i MORSOR haha

KRAAAAAM TILL ER ALLA NI ÄR BÄST /K

9 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hehe, ja du. Vad säger man om sådana karlar... Köpt en byrå på eget bevåg... Haha, vad skoj du ska ha med den! ;)

Den sängen tittade jag också på i lördags... 500 eller vad bjuder du sa hon till mig... Äh, skit i det sa jag... fin är den hur som helst!!! Köpte lite annat smått av henne... Två par gamla kängor och någon rostig järn ram... Du får se sen! ;)

Ha det så gott nu!
Kram Hanna

Hagbacken sa...

Nemen åå, nog för att jag förstår att du blev besviken..men att ha en karl som VILL åka på loppisar SJÄLVMANT måste vara GULD värt, eller?

Du fick ju tag i några fynd iaf, fin-fina! Själv visste jag som vanligt bara om att det var EN helg- loppis neröver...så jag missade alla andra...;( Min särbo är nu liite smått less åp att köra runt mig, men hade jag haft vetskapen om de andra hade jag LUGNT tagit cykeln innan det bar iväg till stugan!

Jaha, ni åker redan på ons? Ja då lär du snabba på med pensel och pulver....ger det något resultat? *nyf* Kram på dig!//Linda

Fågel Blå sa...

Hej och vilken fin järnsäng du hittat, vad roligt, var det gavlar till också?
Vilken fin blogg du har
Hälsningar Kathrine

Ida sa...

haha känner igen detta dom släpar hem massa ful skit från loppis utan att ringa o fråga innan :P Men undra vad dom tycker om våran skit då :S :P? haha hade bra kram

Hagbacken sa...

Hallå! Vilka vara det som ville annonsera då? Tailsweep har jag min reklam genom, och jag vet inget annat än att det har funkat bra (förutom att de skulle först betala ut pengar månaden efter att man kommit upp i tjänat 1000-sen plötsligt höjdes det då till 1500)..*grr*

Det är helt upp till dig om du vill eller inte, drar du dig ur så händer väl inget annat än att du blir utan pengar antar jag? Vet inte om jag är till så mycket mer hjälp....men någon skit tror jag inte det är...det är som sagt upp till dig om du är med på det eller inte...

Kram!!!

Dicksonska våningen sa...

Oj, då... Han kommer nog inte att komma på så´na tankar igen... Men så bra att ni hittade en säng till lillan!

Det där plåtskåpet som du sa att du hade målat för längesedan. Skulle du kunna visa det på bloggen :) ?

Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken karl du har. Nu får du väl se till att du får lite pli på honom:). Det var jättefina saker du hittade i alla fall. Men har du inte målat klart snart? *s*.

Kram Ullis

Hagbacken sa...

Ville bara önska er en trevlig resa! Sola lite från mig också!

Kram!

Vita små hjärtan sa...

Ja du...karlar...!
Kram Agnetha