fredag 4 juli 2008

Har storleken betydelse ???

De här blommorna vill jag ge ALLA ER DÄRUTE SOM VÄRMER MITT HJÄRTA MED SÅÅ FINA KOMMENTARER !!! TUUUUSEN TACK !!!



När jag fotade mina ( våra )rosor så kom jag att tänka på när jag o sambon var nykära för över 5 år sen ;D Dååå fick man minsann rosor !!! Undras hur det kommer sej att de slutar komma hem med blommor !!! Inte för att jag kräver det...men man blir ju såå glad ;D Det blir väl så efter några år att man glömmer visa uppskattning...kanske därför så många skilsmässor :C nädå nu överdriver jag ju men det ligger ju en del i det...alltså att man borde visa mera och framför allt göra mer tillsammans för att kunna hålla kärleken vid liv.

Själv är man ju en "looser" som separerat och skaffat ny sambo...Loser tyckte jag...INNAN jag själv var där...MEN nu skäms jag inte ett dugg. Jag tycker man ska va stolt om man lyckas ta sej ur ett dåligt förhållande för det är inte lätt. Det är nog en av de värsta kriserna man kan ha.

Apropå KÄRLEK !!! Finns det nåt underbarare än när två människor blir häftigt kära i varann ? Vad är det viktigaste tycker ni ?
Måste kärlek följa de normala ramarna ? Borde inte ALL KÄRLEK vara UNDERBAR ???
Måste killen vara något år äldre, längre, tjäna bättre, vara klokare ( NOT det kommer ju aldrig hända...hehe )eller ???
Måste man ha samma hudfärg, olika kön och har storleken någon betydelse ? HAHA NÄE DEN BEHÖVER NI INTE SVARA PÅ ;D

Skriv vad ni tycker !



Själv minns jag för X antal år sen när jag nyseparerad date-ade en kille, världens gulligaste ( just då ) MEN ACK ACK VE OCH FASA...HAN VAR JU SÅÅ MYCKET YNGRE...HERREGUD VILKET SNACK DET BLEV...Han var 22 och jag 35... SKANDAL !!! Jag borde ju ha spärrats in ELLER ??? Att han sen var väldigt mogen det var ju skitsamma...Det hela fick ett aprubt ( heter det så ) slut pga av FOLKS FÖRDOMAR från både hans och mitt håll...Detta trots att varken han eller jag tyckte det spelade någon roll. Jag glömmer inte hans ord "kärlek har ingen ålder" !

KAN MAN RÅ FÖR SINA KÄNSLOR ??? VARFÖR HAR FOLK SÅNA FÖRDOMAR ???

Är det patetiskt o äckligt om man som tjej blir kär i en yngre ? varför snackas det alltid om att man har en kris eller typ ålderskris eller nåt...ja ni märker nog att jag är lite upprörd...Nu menar jag ju självklart att det ska handla om två VUXNA MÄNNISKOR ! Vuxna som utnyttjar barn är värsta sortens typ av människa tycker jag.
( Tänker inte skriva vad jag tycker man ska göra med dom )

Sambon som jag har nu är 6 år ÄLDRE...DÅ är det heeelt okej...MEN ojoj där gjorde jag ju ett nytt fasansfullt misstag...Våra söner gick i SAMMA KLASS !!! HJÄLP VA FARLIGT !!! Usch jag blir såå trött på folks klagande. Kärlek är och ska väl vara positivt ?! eller ?

KÄRLEK ÄR UNDERBART OCH JAG STÅR FÖR ATT KÄRLEKEN INTE HAR NÅN ÅLDER ELLER ANDRA FJANTIGA REGLER !!!

Från kärlek till mat...Här ska ni få se min frukostmeny nuförtiden ;D Jag OCH sambon har börjat banta ( igen )...Det brukar gå över eftersom vi båda har karaktär = noll...
MEN till min stora förvåning går det riktigt bra. Vi kör "typ" Atkins...Är inte så påläst meen vi har tagit bort kolhydrater och lagt till grönsaker o mera FETT !!! Låter helt SJUUUKT...DETTA KAN VÄL ÄNDÅ INTE FUNKA...MEN JOOO vi har båda gått ner fleeera kilon. Otrooligt men sant, ca 5-6 kilo på MINDRE ÄN TRE VECKOR !!!
Nu hoppas jag bara att jag inte ballar ur...men nu har jag ju berättat för er...så nu har jag lite mer press på mej... ;D



Puss på er godingar /K

9 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att du har hittat något som fungerar så kilona försvinner. skulle behöva bli av med några jag också. Det där med kärlek ja. Det är mycketman kan tycka o tänka om det. Speciellt andra kan tycka o tänka åt en. Min man är 11 år äldre än mig. När vi träffades var jag 23 och jag tyckte han var jäääätte gammal. Men det är ju hur man är i sättet. Då spelar det inte någon roll om man är yngre eller äldre. Det blir 19 år sedan till hösten och vi har det fortfarande väldigt bra tillsammans. Några blommor kommer han ju inte med, men det har han ju aldrig gjort tidigare heller. Vem vet, de kanske kommer på ålderns höst.

Kram Ullis

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå där!

Har kolalt in till dig ett tag, men inte sett något livstecken. Och nu står det den 4e på ditt inlägg??? Mystiskt, för jag har då kollat långt efter det och inte sett något nytt!
Nevermind.

Jo, men visst har storleken betydelse.
Tänk om min karl var kortare än mig med mina 158cm!!! Det skulle inte vara någon höjdare. Fast det kanske inte var den storleken du syftade på??? ;)
I dags läget tycker jag inte att ålderna har betydelse heller, värre var det när jag som 13 åring upptäckte att jag blivit lurad av min mamma, och hennes karl inte alls var fem år yngre än henne, utan 16. Hmm. Då tyckte jag att åldern spelade STOR roll. Haha, glömmer aldrig när jag kom på det. Fortsatte lura mina kompisar, jag skämdes ju så.
Min Gubbe är 7 år äldre än mig. Känner att jag behöver en äldre karl, jag är ju så mogen av mig. Haha, nä då. Det var inte åldern som avgjorde det... Kanske en yngre karl skulle vara bättre om man var ute efter mer jämlik fördelning i hemmet? Jag menar, de yngra BORDE ju vara uppfostrade annorlunda? Nä, nu börjar jag tappa tråden, och dra upp en massa som inte hör hit..

Tycker inte att kärleken måste vara på ett speciellt sätt. Ålder, hudfärg, kön eller religion kan inte bestämma över sann kärlek. För den rår man ju inte på att styra över...

Folk lägger sig i alldeles för mycket. Dessutom så är det tydligen enklare att klaga än att vara förstående på något vis. Men sådana ska man väl skita i. Fast det är väl enklare sagt än gjort iofs...

Jag tycker absolut inte att man är en looser om man skijer sig eler separerar. Trist att man gör felval och kastar bort tid på fel person , visst. Men jag tycker nog att det är betydligt värre att stanna i ett förhållande som man inte trivs i. Det mår väl ingen bra av. Omväxling förnöjer! ;)
hehe, glöm den. Numera är jag mycket nöjd!!!

Ha en härlig helg, trots allt detta svammel...

Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Det låter inte nå vidare...
Hoppas att du kommit ur svackan, och att det som nu orsakat det försvunnit. Så att du får må bra och trivas!!!

Tycker att du är skitbra förresten, som klarar av att hålla dig till den där dieten! Skulle jag aldrig fixa.
Nu säger folk att jag är så liten och smal, men då har jag väl haft rätt kläder precis när de sett mig, för håller jag inte in magen så ser jag ut att vara halvvägs genom en graviditet! Haha, inte kul när man glömmer av att hålla in! :)

Sköt om dig vännen, och hoppas att vi ses någon gång!!!

Kram Hanna

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Tycker inte ålden spelar någon roll.Min pappas nya är yngre än mig,men jag hade lite svårt i början men nu går det bra + att min lilla syster är 34år yngre än mig,kan du tänka vad folk pratade men jag bryr mig inte,är bara glad att min pappa mår bra.
Kram Irene

kustnära sa...

Kärlek ja, finns det något underbarare ?! Själv har jag och min varit tillsammans i 26 år (jag är 44) och vi har det fortfarande så bra tillsammans. Men ingenting inom ramarna "kärlek" ska man väl klassa som normalt el. onormalt, man ska väl trivas i förhållandet och sedan vad de andra i omgivningarna tycker och tänker får väl dom stå för.
Gratulerar även till viktnedgången. Jag har själv provat denna diet och jag har gått ner 11kg utan problem fast jag fuskar varje dag med att ta en go´bit till kaffet. Det 'r faktiskt lättare än man tror för man behöver ju inte gå hungrig.

Há en fortsatt bra söndag.

Hagbacken sa...

Halli Hallå där! Äntligen ett nytt inlägg! Intressant att läsa dina funderingar ang kärlek! Jag håller absolut med...att ta sig ur ett förhållande/skilsmässa m barn tillsammans är inte så bara det inte...det värsta jag varit med om!

Kärleken har inga regler tycker jag! Man ska kunna vara tillsammans oavsett kön, ålder, utseende osv..det viktigaste är väl att man trivs tillsammans?!

Usch..många grodor fick jag kyssa innan jag hittade min prins...tyvärr är det så...många nitar har man gått på....

Hoppas du mår bra! Kram Linda

A home far away sa...

Läsvärt det du skriver, håller helt med dig i allt faktiskt, folk har så extremt många fördomar. Jag anser mig vara en mycket öppen person, men jag har folk i min närmaste omgivning som är så totalt olik mig på den punkten att vi håller på att glida isär pga det!
All you need is love....

Kram från ett soligt Singapore

Hagbacken sa...

Jo...jag har härmat dig...och köpt likadana utemöbler som dig...de omålade var dock slut, så de fick bli de färdig-målade.....

Och jag är såå nöjd!

Kram på dig!

Mamma med mera sa...

Hejsvejs!

Ville bara meddela att jag har länkat till fel blogg när jag kommenterat inne hos dig. Upptäckte just att jag hade en hel massa olästa kommentarer på denna blogg som jag missat bl a en från dig =)Välkommen in till mig på http://isabelsvarld.blogg.se/

Nästa gång ska jag kommentera från mitt rätta konto så folk hittar till mig =)Din kommentar är sedan april så du kanske inte minns mig...

Vilken fin och härlig blogg du har! Kärleken har inga gränser tycker jag. Synd att man inte kan vara nykär längre bara. Nu efter 11år är man ju kär på ett annat sätt, lite djupare och tryggare sådär =)

Jag håller också på med GI. Tur att man får äta fett åtminstone. Ha det så bra! Kram Pernilla