fredag 16 maj 2008

Bortskämd !



Känner mej oförskämt bortskämd just nu...har fått så mycket fina presenter och shoppat en del själv...Idag blir det inga loppisfynd...MEN lite bilder hemifrån och så ska ni få se vad som kom i postlådan häromdan´;D *LER*


Vardagsrummet just nu...Här har vi kombinerat mat-tv-rum...tyvärr, tv förstör det estetiska...Måste skaffa en bättre lösning i framtiden...



På soffbordet ser det ut såhär,ibland iaf.. när det är ihopplockat...



På skåpet har jag den finfiiiina "asken" från Majsans butik...Å en del annat från samma ställe ;D



Loppisfynd...som jag inte vet riktigt var jag ska ha...just nu såhär...


Någon som la märke till den gamla papperssidan?

Köpte dessa på Tradera för en liten peng ;D Det roliga var, när vi snabbläste i den uråldriga texten var att det stod, propheten...Och så sonens namn, så nu får vi kalla honom profeten!

Kristallkronan har fått en makeover...för andra gången...för 2 år sen plockade jag itu den, målade den svart ( nån som vill se, titta på inlägget "vårt sovrum"...har ej lärt mej hur man länkar... =PUCKO... )...å nu bidde den vit...Hmm ja man kan ju tro att man är helt fläng...eller alt har för mycket fritid...Isåfall stämmer alt 1 bäst ;D IGNORERA GÄRNA SNABELDRAGARN´I BAKGRUNDEN... ;D

Var en copy-cat o härmade lantlifsAnette med tygkörven ;D

Här ska ni få se vilket fint paket jag vann hos Irene med den mysiga bloggen "Gammalt och nytt " ( fasen oxå att jag inte kan länka...nån som kan hjälpa en glad amatör... ;D )

Söt bild...


Fina små presenter som gjorde mej såå glad ;D


Gillar speciellt detta lilla hjärta som ser ut som det är gjort av ZINK...där hade hon tänkt till rejält...


TUSEN TACK IRENE !!!Har ni inte besökt hennes blogg måste ni göra det.

Ha en trevlig helg allesammans...Fredag idag = bästa dan på heela veckan... = jippiee... ( eller pippidiiii som min dotter sa när hon var liten ;D )

PIPPIDIII kram å puss / K

18 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Det ser så vackert & hemtrevligt ut hemma hos dig!

Fina vinster du fick av Irene : )

Jag har också en STARK tendens att måla om saker OFTA, tex. ljuskronor..!

; )

Kram & trevlig helg!

/ Jenny

<3

Sara sa...

Hejsan
Vi har också kombinerat TV och vardagsrum. En platttv på 42 tum förstör i mitt lantliga hem, men jag älskar själv att se på de så.......
Ha en fin helg!
Kram Sara

Hagbacken sa...

Nytt inlägg, va kul! Har väntat....vad fint ni har i v-rummet och vilka fina saker du fått/handlat!

Hade ju inte algt märke t slamsugarne om du inte hade påpekat det "dummer"....

Tycker du gjorde rätt i som målade lampan...var nog snyggast i vitt....

Ha en trevlig helg!!

Kraaam!!

Hagbacken sa...

du kanske fattar att det ska stå...LAGT..men iaf....*s*

Gårdsromantik sa...

Så mycket fint du har / har fått.
Kronan blv fin i vitt med tygkorv och allt.

Kram Maud

Lilla Trollbacken sa...

Så trevligt du har i ditt vardagsrum. Ja visst är denna TV ett gissel, världens fulaste möbel. Håller oxå på att leta efter något att dölja den med. Inte så lätt óm man vill ha något i gammal stil!!!!
Snygg snabeldrake du har hihi!
Kram
Gabrielle

Hagbacken sa...

*s* Du e juste du-frestas så där!!!

Tur för dig då att jag bara levt på godis och chips idag...så var det med den bantningen!!!

*suck*

Ska bädda ner mig och äta lite mer av det onuttiga....

Kramizzz

Änglahem sa...

Vad fin lampan blev, körven*tihi* gör ju det där lilla extra!! Jättesnyggt!!

Fina vinster du fått!!

Här har du en till som inte kan länka än...total analfabet när det kommer till tekniska saker!! Men jag har inte gett upp än...*fniss* nån gång så...kanske.

Ha en skön helg!!
Kramar, Ulrika

Mjuka sa...

Oj, så fina vinster!! Tycker om fönstret du har ovanför soffan
hoppas du får en skön helg
kramar Malin

Cecilia sa...

Hej hopp!
Kul att du tittade in till mig!
Zink lådan fick jag av min mamma för säket 5 år sedan, och jag har för mig att hon hade köpt den på typ ÖB!
Inte riktigt det svar du hade hoppats på är jag rädd....:)

Mysig blogg du har förresten, ska kika vidare nu här...
Kram Cecilia

Cecilia sa...

Nämen nu känner jag igen mig! Här har jag varit förut!!!

Kramar Cecilia

Ullis/Leva på landet sa...

Fint du har. Härliga bilder. Vår dammsugarslang är det fulaste vi har. vi har centraldammsugare och slngen ligger alltid framme någonstans. Och den är alltid i vägen.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Krusidull sa...

Klart vi ska skämma bort oss ibland.
Kul tips om att måla om takkronan, letar just nu efter en och ditt tips öppnade ju lite fler möjligheter.
Piiippidi
kram
Krusidull

Kalkstenssommar sa...

Oj! Här var det inspiration i massor. TACK!

Kram L

me and alice sa...

Tjingeling!
Vad fin kronan blev vitmålad!!
Hi,hi gillar ordet snabeldragaren. Nu har min också fått det namnet...
Ha en skön Lördag!!!Här ramlar det ner blötsnöflingor. Blä för det f-n skapet! Vill ha sol!
kram Susanne

Mitt vita lantliv sa...

Jo då det var lite grävande igår med,, i ösregnet.. Vi har flyttat stenen till flaggstången... phuuu!

kristallkronan vart jätte fin ju... gu så dutti du e gumman...

Ha en skön & vit helg...

Kramar Daniel

karofina sa...

åh vad jag gillade den där ideén med fönstret på väggen, där kan ju ha allt man gillar men inte vet vart man ska göra av det :)
jo, ung är man väl, men om jag har haft brottom vet jag inte, jag ville ha barn tidigt och än är man inte färdig ;) eftersom man är kär och att jag tror på oss så känns det rätt självklart att gifta sig. men så kände jag inte för nått år sedan, då kunde jag likaväl förblitt ogift, det kvittade lixom mig. tur att kärleken växer :)
puss o kram!

Mjuka sa...

Vackra fynd du gjort. Gillar glasskålarna längre ner för 25 kr
kramar Malin